Novosti

13.10.2021

Veliki test: Kia Sorento – avanturista sa premium karakterom
SAT Plus, 12.08.2021

Već u osnovnom paketu oprema je bogata, sa brojnim bezbednosnim sistemima
U trećem redu udobno sede i dve odrasle osobe, jednostavno pomeranje sedišta
Drugi stepen autonomne vožnje - donekle može i sam
Efikasniji na pesku, snegu i blatu

 

Četvrto izdanje korejskog SUV-a zvanično je stiglo i na naše tržište, a zahvaljujući brojnim novim elementima, odiše pravim premijum karakterom. Uz obnovljen izgled, prvi put raspolaže i hibridnim pogonima, ali za razliku od drugih dalekoistočnih proizvođača, Kija nije zaboravila na ljubitelje dizel-motora. Njima je namenila modernizovani 2.2 SmartStream, koji je bio u Sorentu čije smo terenske sposobnosti proverili u centru NAVAK.

Ovo je jedan od modela koji svakom generacijom pravi ogroman korak napred. Uobičajena evolucija? Ipak, više od toga. Svi, ili skoro svi automobili napreduju koristeći nove tehnologije, bezbednosne i multimedijalne sisteme, ali ako poređate četiri generacije Sorenta, jednu pored druge, videćete stalni napredak. 
 

Četvrta generacija je zasnovana na novoj platformi koja je donela neke važne promene u raspodeli prostora. Dužina je povećana za samo jedan centimetar (na ukupno 4,81 m), ali su prepusti postali kraći. Tajna je u međuosovinskom rastojanju, produženom za 35 mm, što doprinosi skladnoj i elegantnijoj pojavi, uprkos tome što tehnički podaci govore o 170 cm visine.
 

Zasluga što je Sorento privlačan za oko pripada i originalnim stilskim elementima, poput rešetke hladnjaka („tigrov nos“), koja uokviruje farove, ili zadnjih svetala koja se vertikalno šire. Kijin najnoviji SUV prvi put nudi i hibridni pogon. Kupci sada mogu da biraju između plag-in hibridne (PHEV) i klasične hibridne verzije (HEV) u kombinaciji sa 1.6 benzincem, o kojoj smo već pisali. Ipak, nisu zaboravljeni evropski poštovaoci dizelaša, pa je u ponudi i modernizovani 2.2 CRDi sa 202 KS, motor kakav je bio u Sorentu kojim smo odmah po zvaničnom početku prodaje u Srbiji stigli u centar NAVAK.

Bez podizanja glasa
Prilagođen je za evropsko tržište i ima novi aluminijumski blok, koji je 19,5 kg lakši od čeličnog na prethodniku, pa je novi motor za 38,2 kg lakši od onog iz trće generacije Sorenta. Radi u kombinaciji sa novim osmostepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom (8DCT) I nije potrebno preći mnogo kilometara da bi se ustanovilo da zaista mnogo pruža I bez suvišnog podizanja “glasa”. Na minimum ćete ga jedva čuti, dok se pri konstantnoj brzini vrti tiho I ravnomerno. Jedino će kod oštrih ubrzavanja, u blizini crvene zone obrtomera, decibel koje proizvodi uspeti da se u značajnijoj meri provuku u kabinu. U svakom slučaju, akustičke smetenje, čak I buka kotrljanja pneumatika ili aerodinamički šumovi, apsolutno su podnošljivi.
 

Zapravo, pri konstantnoj brzini od 130 km/h na autoputu možete da razgovarate bez podizanja glasa, ili da služate izabranu muziku sa Bouzovog sistama sa 12 zvučnika bez nepotrebnog pojačavanja. Multimedija Sorenta ima i mogućnost postavljanja pozadinskih zvukova, od „živahne šume“ do „kišnog dana“, od „talasa mirnog mora“ do „pucketanja kamina“. Ako se na sve to dodaju i unapređenja oslanjanja, brzo postaje jasno da se i dugačke deonice mogu savladati sa minimalnim naporom. 
 

Vozaču su na raspolaganju različiti režimi vožnje: komforni, ekonomični, sportski i smart, a biraju se preko kontrolera na centralnoj konzoli. Sa njihovom promenom menjaju se parametri vožnje poput rada motora i odziva upravljača. Naravno, najžustriji je sportski režim, ali ne treba previše očekivati od njega, jer je Sorento pre svega luksuzna krstarica, a ne energični sportista.

Pouzdan znak
Već smo naglasili premijum utisak, a tome treba dodati i da mu je serijska oprema zaista kompletna, pa je za verziju s vrha ponude, sa sedam sedišta, pogonom na svim točkovima, panoramskim krovom i aktuelnim popustom potrebno da izdvojite 52.000 evra. Za osnovnu sa pogonom samo na prednjim točkovima neophodno je 40.500 evra uz aktuelni popust. Lepa svota u oba slučaja, zar ne? I samo to predstavlja pouzdan znak da novi korejski SUV nema nikakvih kompleksa.
Isprobajte Sorenta.
Za pregled originalnog članka, molimo, preuzmite pdf fajl!


 

Obaveštenje

Tehnologija ’’Cookie’’ omogućava nam da vam pružimo maksimalan doživljaj naše internet stranice. Molimo vas da označite ako se slažete s upotrebom ove tehnologije.

Slažem se Pročitajte više