Novosti

13.09.2021

Kia sa novim električnim modelima na salonu IAA

Evropska premijera plug-in hibridne varijante novog Sportage-a
Evropska premijera Kijinog prvog isključivo električnog vozila, inovativnog EV6
Posetioci salona izbliza upoznali novi Sportage i EV6

Kia Europe je na salonu IAA Mobility premijerno predstavila čak dva vrlo napredna električna automobila čime i dalje jača svoj položaj lidera i najnaprednije marke u održivoj mobilnosti bez emisija.

Evropska premijera plug-in hibridne varijante novog Sportage-a
Glavnu ulogu – uz globalnu premijeru – imao je potpuno novi plug-in hibrid (PHEV) Sportage, koji iznova definiše SUV kao vrlo štedljivo, dinamično i praktično vozilo za svaki dan, a ujedno i kao vozilo sposobno vožnje i po bespućima. Druga novost na salonu IAA Mobility je EV6, Kijino prvo namensko baterijsko električno vozilo (BEV) koje uz evropsku premijeru predstavlja Kijinu novu dizajnersku filozofiju i privrženost održivoj mobilnosti.

Evropski Sportage prvi put kao plug-in hibrid
Novi evropski PHEV Sportage, razvijen na naprednoj novoj platformi, koja uključuje prelomne inovacije i tehnologije elektrifikacije pogonskih sklopova, donosi  beskompromisan, ekološki prihvatljiviji i dinamičan SUV paket. Snagu i performanse združuje sa kapacitetom vožnje na struju bez emisija koji može pokriti većinu svakodnevnih putovanja od kuće do posla ili prevoza za svakodnevne potrebe.

PHEV varijantu pokreću 1,6-litarski T-GDI motor, elektromotor sa trajnim magnetom snage od 66,9 kW i litijum-jonski polimerni baterijski sklop kapaciteta od 13,8 kWh.
Kombinacija pogonskih sklopova ukupno nudi 265 KS, pri čemu je 180 KS od motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Novost su i Kijin najnoviji vrlo efikasni hibridni starterski generator (HSG) i hibridna upravljačka jedinica (HPCU). HSG pomaže kod poboljšanja efikasnosti i smanjenja buke i vibracija, delomično zahvaljujući visokotehnološkom trajnom magnetu. HPCU ostvaruje unapređene mogućnosti, bolju efikasnost i snižavanje ukupne buke, uprkos tome da je zapremina manja u odnosu na pređašnji sistem.

Ugradnja baterijskog sklopa kod modela Sportage PHEV brižljivo je uređena kako bi se sprečilo zadiranje u putnički i prtljažni prostor. Zbog toga je baterija postavljena na sredinu između dve osovine ispod karoserije SUV-a, što omogućava uravnoteženu raspodelu mase i donosi kabinu koja je praktična, udobna i svestrana.

Najsavremeniji baterijski sklop ima visokotehnološku jedinicu za upravljanje baterijama koja neprestano prati stanje baterije, uključujući i faktore kao što su struja, napon, izolacija i dijagnoza greške. Paket ima i naprednu jedinicu za kontrolu ćelija koja meri i prati napon i temperaturu ćelije.

Sportage PHEV puni se snagom od 7,2 kW, što mu daje veliku gustoću snage od 1,53 kW/ℓ i efikasnost od 95 %. PHEV Sportage opremljen je naprednim 6-stepenim automatskim menjačem.

Evropska premijera Kijinog prvog isključivo električnog vozila, inovativnog EV6
Pionirski krosover EV6 je isključivo baterijsko električno vozilo nastalo u skladu sa novom Kijinom dizajnerskom filozofijom (Opposites United) te ujedno i prvo vozilo napravljeno na Kijinoj novoj E-GMP platformi (Electric-Global Modular Platform).

EV6, kojeg pokreće isključivo električna energija, nudi veliki domet (2 varijante) i nulte emisije. To je Kijino prvo električno vozilo raspoloživo sa pogonom na 2 točka (2WD) ili 4 točka (4WD). EV6 u 2WD verziji kapaciteta od 77,4 kWh može sa jednim punjenjem da pređe do 528 kilometara u WLTP* kombinovanom načinu vožnje. Sa najvećim obrtnim momentom od 605 Nm raspoloživim kod AWD varijante EV6 može od 0 do 100 km/h ubrzati za samo 5,2 sekunde.

Sve varijante EV6 imaju mogućnost punjenja naponom 800 i 400 volta za koji nisu potrebne dodatne komponente ili adapteri. Novi Kia EV6 je zahvaljujući naprednom 800-voltnom brzom načinu punjenja moguće napuniti sa 10 % na 80 % kapaciteta baterije za samo 18 minuta. Za avanture u prirodi EV6 dobio je funkciju V2L (vehicle-to-load) koja zahvaljujući integrisanoj punjačkoj upravljačkoj jedinici (ICCU) omogućava do 3,6 kW snage punjenja iz baterije vozila preko jednostavnog konvertera koji spoljni punjački priključak pretvara u električnu utičnicu.

Za bezbrižnost vozača EV6 brine se oprema u koju npr. spadaju najnoviji zbir naprednih sistema asistencije ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), koji između ostalog uključuje novu generaciju sistema asistencije za vožnju na autoputu HDA (Highway Driving Assist) asistencijom kod promene trake, sistem za upozoravanje na vozila u mrtvom uglu (Blind Spot View Monitor), sistem za sprečavanje naleta (Forward Collision Avoidance Assist), koji uključuje funkciju skretanja na raskrsnici i prolazak kroz raskrsnicu, kao i novu tehnologiju inteligentnih prednjih svetala.

Vrlo udobna i relaksirajuća sedišta, dva 12,3-inčna zakrivljena ekrana, multifunkcionalni upravljački prekidači, najveća prostranost u razredu i impresivni prostori za odlaganje brinu se za sve potrebe. E-GMP platforma sa ravnim dnom omogućava vrlo udobnu unutrašnjost kabine koja uključuje pozamašan prostor za noge u prvom (1.078 mm) i drugom redu sedišta (990 mm). Tome dodajmo praktičnost i funkcionalnost porodicama prilagođenog prtljažnika (520 litara, VDA). Daljinsko otključavanje i zaključavanje sa automatskim izvlačenjem ručice vrata iz karoserije, različiti načini vožnje koji unapređuju vožnju i upravljivost te head-up ekran sa proširenom stvarnošću i ergonomičnim dizajnom pružaju iskustvo koje vozače uvek stavlja na prvo mesto.

Posetioci salona izbliza upoznali novi Sportage i EV6
Posetioci salona IAA Mobility su do 12. septembra mogli pogledati Kijin izložbeni prostor  na Odeonsplatzu, gde su zahvaljujući virtualnoj realnosti (VR) mogli detaljnije isprobati EV6 i naravno izbliza upoznati novog Sportage-a PHEV i novi EV6.

* Napomena u vezi sa dometom:
Domet je izmeren u skladu sa standardizovanim postupkom merenja EU (WLTP). Maksimalni domet do 528 kilometara EV6 može postići sa baterijskim sklopom kapaciteta od 77,4 kWh, pogonom na zadnji par točkova i 19-inčnim naplacima. Na realni domet mogu uticati individualni način vožnje i ostali faktori, kao što su npr. brzina vozila, spoljna temperatura, topografija i upotreba električnih uređaja/jedinica i mogu ga smanjiti. Za dostizanje najveće brzine punjenja potreban je 800-voltni priključak za električna vozila snage barem od 250 kW električne energije. Na stvarnu brzinu punjenja i vreme punjenja mogu uticati temperatura baterije i spoljne vremenske prilike. 

Upoznajte KIA EV6.

Obaveštenje

Tehnologija ’’Cookie’’ omogućava nam da vam pružimo maksimalan doživljaj naše internet stranice. Molimo vas da označite ako se slažete s upotrebom ove tehnologije.

Slažem se Pročitajte više