Novosti

23.06.2020

Kia Ceed 1.0 LX Fun - treća sreća u trećoj generaciji
Dmotion (5/2020)

Kia Ceed je u svojoj trećoj generaciji i treba da parira konkurenciji, koja uz nove sadržaje donosi i više cene ili ipak stagnira.

 

C segment, jeste u krizi i jeste debelo „pritisnut“ bogatom C SUV ponudom, ali je i dalje i te kako živ i brutalno konkurentan. Šta više, uočljivi su i pravci kojima idu proizvođači tražeći svoj deo kupaca. Dok jedni povećavaju ono što nude u svojim vozilima, i to pre svega u elektronskom domenu, ali sve to naplaćuju sve višim i višim cenama, drugi pokušavaju drugačijm putem. Pokušavaju da cene svojih novih modela zadrže relativno blizu cena koje su imali prethodni modeli, uz obaveznu napomenu da su novi modeli u prve dve godine života uvek najskuplji, pa po tom kreću snižavanja cena do restilizacije u trećoj godini nakon čega sledi novi krug sa najnižim cenama i najboljim i kvalitetom i opremom pred kraj modelnog života.

 

 

 

 

Treća sreća bez ironije

„Treća sreća“ iz naslova nije nikakva ironija. Izraz koji se obično koristi u kontekstu kada prva dva pokušaja ne uspeju u nadi da će iz trećeg uspeti, za Ceed definitivno ne važi, obzirom da se prva dva nikako ne smeju smatrati neuspesima. „Treća sreća“ znači da, osim što je izgubio apostrof iz imena pa više nije Cee’d, nego je Ceed, ovaj hatchback, ako se razmišlja o kupovini u ovom segmentu, obavezno treba uzeti u razmatranje. Dizajnom Kia nije mnogo eksperimentisala, pa je Ceed dovoljno blizu i dovoljno daleko svom prethodniku, od kojeg nije imala ni jedan jedni razlog da beži. Ceed je sa 4.31 metar relativno dugo vozilo, postavljeno na međuosovinski razmak od 2.650 mm, što bi trebalo obezbediti i korektnu ponudu prostora a i upotrebljiv prtljažnik. Ako se zadržimo na vizuelnom utisku, proporcije Ceeda sa kratkim prepustima preko točkova i napred i pozadi zadržale su kompaktnost kakvu su imale i na prethodnom modelu. U osnovi, najupadljivije novine su veliki uvodnik vazduha koji se pojavio celom širinom prednjeg odbojnika, i manje zaobljene zadnje svetlosne grupe.

 

Svakim modelom sve bolje

Nedavno je našem testu bio i XCeed, SUV evolucija Ceeda, i jedan od najjačih utisaka bio je da Kia svakim narednim odelom unapređuje svoj kvalitet i to ne bacajući prašinu u oči kupcima „nakinđurenim“ dizajnom, nego stvarnim pomacima po pitanju kvaliteta materijala i preciznošću završne obrade. Dobar utisak ostaje i sa Ceedom i to u testiranom LX Fun paketu opreme koji svakako nije najviši mogući. U enterijeru Ceeda ne postoji spektakl dizajnerske mašte ili „light show“ koji treba da zaseni nedostatke. Ovaj enterijer je pre svega izrađen precizno, materijali nigde ne deluju jeftino, a ergonomija i funkcionalnost su u vrhu C segmenta. Ponuda prostora je vrlo korektna. Prednja sedišta su odlično dimenzionisana i dobro profilisana, ali ne i glomazna pa nisu pojela prostor u kabini. Hodovi su po dužini su izdašni, vozačko sedište po visini takođe, pa se za upravljačem lako nalazi udoban položaj. Za zadnju klupu isto važi.

 

 

I dalje multi link

U vreme štednje i kalkulisanja između dati više ali po znatno višoj ceni, ili dati isto, pa i manje, ali po malo višoj ceni, Kia nije među onima koji su štedeli, kada je platforma po sredi. Uz prednje MacPherson opružne noge sa gasnim amortizerima ide i ne baš jeftini multilink pozadi, koji je kod mnogih zamenjen jeftinijom torzijom. Od pogonskih agregata u Ceedu se može dobiti 1.0 trocilindarski turbo benzinac sa 100 ili 120 KS, četvorocilindraski 1.4 turbo benzinac sa 140 KS i 1.6 CRDI četvorocilindraski dizel sa 115 ili 136 KS. Doduše, za pristalice atmosferskih benzinaca, još uvek je u ponudi i 1.4 MPI sa 100 KS, koji je rezervisan za kupce koji svoju priliku traže u cenovno nižem delu ponude.

 

 

 

Vozna dinamika iznad proseka

Na Dmotion testu mali agregat je iznenadio. Kultura rada je vrlo visoka, i uz dobru zvučnu izolaciju, Ceed je tih automobil. Motor svoj maksimalni obrtni moment od 172 Nm dohvata pri već od 1.500 o/min, što potvrđuje i u praksi. Iako nevelik i bez preterano mnogo snage, motor je veoma elastičan, i nisu neophodne prečeste promene stepena prenosa. Međutim, ono što nas je iznenadilo je potrošnja koja je sa 6.8 do 7.1 litrom u proseku nešto više nego što smo očekivali, tim pre što je veći 1.4 turbo agregat ali u snažnijoj verziji sa 140 KS u modelu XCeed trošio manje. Balans je korektan i vozilo nema tendenciju izraženijeg podupravljanja. Ogibljenje je više tvrdo nego meko. To znači nadprosečno precizno i direktno upravljanje, i malo naginjanja u krivinama, ali i nešto manje udobnosti na neravnoj podlozi. U svakom slučaj naš glas uvek ide za veću dinamiku na uštrb udobnosti, pa i ovaj put isto činimo. 

 

Jednom rečenicom opisan, Kia Ceed je dobro ukomponovan porodični ili poslovni hatchback.

 

Pregled celog članka i galerije fotografija pogledajte na linku ovde.

Obaveštenje

Tehnologija ’’Cookie’’ omogućava nam da vam pružimo maksimalan doživljaj naše internet stranice. Molimo vas da označite ako se slažete s upotrebom ove tehnologije.

Slažem se Pročitajte više